Foredrag om et eventyrligt liv i troperne 2020

ET eventyrligt liv i troperne hed det foredrag, der tirsdag aften blev holdt i Resen Sognegård.

Foredragsudvalget bestående af Husholdnindsforeningen, Resen/Humlum Menighedsråd, KFUMspejderne, Resen Friskole & Naturbørnehave og Resen Beboerforening har hvert år et fælles foredrag.

Arne Hendrichsen fortalte om bedsteforældrene, der som helt unge i 1920èrne rejste til Sumatra. Det har været et rejsenlystent par, der tog turen. Det var ikke helt almindelig bare at rejse ud.

Arne havde som lille hørt bedstemoderen fortælle om sine oplevelser og ved hjælp af gamle breve og forskellige papirer, billeder og dokumenter stykket deres historie sammen.

Bedstefaderen kom til at arbejde i en gummi plantage i Telok Pandjie lige under ekvator i 40 graders varme. Han sled 60 skjorter op på to år på grund af varmen. De var hjemme tre gange i de 25 år de var der.

Arne Hendrichsens er en god fortæller der fangede tilhørerne. Det var en god aften.

Del siden